Kirje

Leo saa animaatiossa haaveilemansa kirjeen, jota ei osaakaan lukea.

Miten voisi lähettää kirjeen, jos ei osaa kirjoittaa tai vastaanottaja ei osaa lukea?

Miettikää ryhmässä erilaisia vaihtoehtoja kirjeen kirjoittamiselle. Pohtikaa, miksi kirjeitä lähetetään ja mitä kirjeessä yleensä on. Lähettäkää ryhmänä digitaalinen tai fyysinen kirje esimerkiksi toiselle päiväkotiryhmälle, naapuriluokkaan tai jopa toisen paikkakunnan ryhmälle! Voitte pyytää vastaanottajaa tekemään vastaavan kirjeen paluupostina.

Vaihtoehtoisia kirjeitä

  • Piirrustus, johon voi pyytää aikuisen kirjoittamaan lisätietoja.
  • Pieni askartelutyö, joka kertoo lähettäjästä tai tapahtuneista asioista. Askartelutyö voi olla esimerkiksi kollaasi, ompelutyö tai paperihahmo.
  • Äänite, jossa lähettäjä kertoo kokemuksistaan tai tunteistaan. Äänite voi olla muistitikulla, levyllä tai digitaalisena tiedostona.
  • Video, jossa lähettäjä voi kertoa itsestään tai näyttää itselleen tärkeitä paikkoja.
Sivun alkuun
https://www.kulttuurivalve.fi/fi/lastenkulttuurikeskus/etusivu/http://www.koulukino.fi/https://elokuvapolku.kavi.fi/https://www.kavi.fi/https://ihmefilmi.fi/https://www.cined.eu/fihttp://mediametka.fi/https://filmkamraten.fi/https://www.oulufilmfestival.fi/http://www.lastenkulttuuri.fi/https://www.freeed.com/https://culture.hu/fi/helsinkihttp://minedu.fi/etusivu